DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

peomodel

Výřezy / stavba letadel z EPP

Zde jsou mé výtvory , nebo tedy letadla , postavené podle vlastních návrhů ( kromě Magnuma ,ten je snad všude , ale šablony mám svoje ) a podle pracně ,,vypižlaných ,, překližkových šablon .

Vše je ,, vypáleno ,, odporovou pilou ( mám dvě - svislou a vodorovnou  ) z dnes tolik oblíbeného materiálu EPP ( Extrudovaný PolyPropylén ) .

           

Na trup většinou používám EPP tloušťky 30 mm , tedy pokud jde o takové ty typické ,, plackolety ,, . Výjimkou je Hellcat F6F mojí verze 50 - ten má trup tloušťky 50 mm .

Trupy jsou zpevněny do zářezů skalpelem vyříznutými uhlíkovými dráty o síle 1 - 2 mm . Vše je krásně vidět na obrázku ze stavby prototypu Yaka 55 a Migu 3 .

Na lepení používám jen řídký sekunďák , občas i UHU Por .

          

Na křídla používám většinou EPP tloušťky 8 mm . Opět jsou ale výjimky - Yak 55 a P 38 Lightning . Ty mají křídla z EPP tloušťky 12 mm .

Upravenými a různě tvarovanými hroty do trafopájky , jsou vypálena křidélka , z obou stran křídla je opět vlepený uhlíkový drát 1 - 2 mm tloušťky , ten je ,, zalit ,, řídkým sekunďákem .

         

        

Zde je krásně vidět hotový pant křidélek a VOP .

Ocasní plochy už jsou výhradně z 8 mm EPP , s vlepeným uhlíkovým drátem , který u VOP dávám zespod zase do zářezu ostrým skalpelem , zalitý řídkým sekunďákem .

Kabinky si lisuju sám , do pet flašky strčím dřevěné kopyto a nahřeju horkovzduškou . Pokud je kabin víc a manželka není doma , použiju troubu ... Kabinka je po vylisování dost škaredá , po vyleštění lihem je už ale v pořádku čisťounká .

          

          

                                                                                                        Olemování kabiny je už jen maličkost ....

Před barvením je model vybroušený , povrch zažehlený a sem tam máznu šlehaný tmel a nakonec tupováním houbičkou a použitím různých štětců jednotlivé díly nabarvím .                                                         

          

Zde jsou fotky a stručný popis osazení , které jsem použil u stavby svých prototypů .

Nejsou to jen zde uveřejněné stroje , ale postupně je budu pod sebe přidávat .

Fotky bez popisu - letadla ještě nemají video ze záletu , později vždy doplním .

 

      

 
MIG - 3
 

Elektromotor - A2212-15
2x 9g servo
ESC 20A


Rozpětí cca - 720 mm
Hmotnost - s 3čl. 800 cca 306 g
Těžiště - 58 mm od náběžky
Vzepětí - 10 mm na obou koncích křídla

Migu 3 stačí menší výchylky na výškovku ,  je citlivý na přetažení a má snahu pak padat do vývrtky .
S vrtulemi jsem experimentoval , nejprve byla GWS 8/4 , poté jsem nasadil GWS 9/5 což bylo celkově lepší .

 

 

  

https://www.youtube.com/watch?v=4eTnZVpJv6w

https://www.youtube.com/watch?v=LtL7s4cUi3o

https://www.youtube.com/watch?v=-RsmUV-1o1o - Lightning ve větru 15 m/s

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=UFnIZgeHulo

P 38 Lightning

Elektromotor - A2212-15
3 x 9g servo
ESC 20A
Vrtule - GWS 9/5

Rozpětí cca - 870 mm
Hmotnost - s 3čl. 1000 cca 520 g
Těžiště - cca 60 mm od náběžky
Vzepětí - 0 mm
Vyzkoušel jsem původně vrtuli 8/4 , teprve po přehození za 9/5 to bylo ono . Model je živý a hbitý , přistávací rychlost je vyšší . Příště ale letadlo osadím těžším a výkonnějším motorem (2830 ) , potom nebudu muset dávat 40 g olova do čumáku , který je u Lightninga opravdu krátký ...
V pohodě unese i baterii 1300 3článek .



 

 

  

https://www.youtube.com/watch?v=INNpwXyDrXQ

https://www.youtube.com/watch?v=0Ljf4mwLKVA

https://www.youtube.com/watch?v=bLPsf83PkC8

https://www.youtube.com/watch?v=h5AvnDCLQTo   Swish společně s Yakem 55

https://www.youtube.com/watch?v=LnH317-95G8      Yak společně s Extrou 300

https://www.youtube.com/watch?v=VeMaB1iHGfo     YAK 55 - blbnutí ...

 

YAK - 55

Elektromotor - RAY 2830 / 12
4x 9g servo
ESC 30A


Rozpětí cca - 850 mm
Hmotnost - s 3čl. 1000 cca 490 g
Těžiště - cca 70 mm od náběžky
Bez vzepětí
Vrtule - APC 9/6


První lety byly s vrtulí APC 9/5 , kdy YAK byl pomaloučký a klidně i pro začátečníka . Po přehození na APC 9/6 ,
model výrazně ožil .
Podvozek jsem vyrobil snímací ( na dva vruty ) , jelikož ne vždy máme posekané letiště .

 

 

 

  

https://www.youtube.com/watch?v=EY0PeNWjsDg ( video berte s rezervou , natáčel můj mladší syn

a kromě letadla , jej zajímalo vše kolem... )

Magnum Reloaded

Elektromotor - A2212-15
2x 9g servo
ESC 20A

Rozpětí - cca 800 mm
Hmotnost - s 3 čl. 800 - 300g
Těžiště - 75 mm od náběžky
Vrtule - GWS 9/5

Můj model jsem osadil tříčlánkem , takže byl malinko těžší . Lítal jsem s ním jen venku za jakéhokoliv počasí a v pohodě .
Je to úžasně hodné poletovadlo , až mě po čase začlo nudit ...
Směrovka na velké výchylky je dostatečně účinná , netřeba křidélek . Magnum zatočí ,, na pětníku ,, .

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wOS6lMUuUnc

https://www.youtube.com/watch?v=CaGl3JwUSo0

 

Ansaldo S.V.A. 5

Elektromotor - Ray 2836
3x 9g servo
ESC 30A

Rozpětí - cca 960 mm
Hmotnost - s 3 čl. 1200 - 590 g
Těžiště - 63 mm od náběžky horního křídla
Vrtule - APC 9/5

Není co dodat , prostě pomalý dvojplošník , majestátně se nesoucí . Jen ta vlající pilotova šála , mohla být krapet delší...

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=w7DbwNdEVE4

 

Hellcat F6F

Elektromotor - A 2212
3x 9g servo
ESC 20A

Rozpětí - cca 840 mm
Hmotnost - s 3 čl. 1000 -  cca 350 g
Těžiště - cca 53 mm od náběžky
Vrtule - GWS 8/4

Hellcat vznikl náhodou , nějak jsem se dostal ke křídlu a zbytku trupu s ocasními plochami ( od Hacker model ) .

Bylo mi líto křídlo vyhodit , tak jsem zbytek letadla překreslil a vyřezal šablony . Vznikl nový trup i

s vylisovanou kabinkou ,nová VOP a SOP a letadlo bylo na světě . Tohoto ,, létajícího buřta ,, jsem si tak

oblíbil , že Hellcatů vzniklo několik , letové vlastnosti jsou skvělé .... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6XBw83Z9vLI

Hellcat F6F / 50

Elektromotor - Turnigy 2830
3x 9g servo
ESC 20A

Rozpětí - cca 840 mm
Hmotnost - s 3 čl. 1350 -  cca 470 g
Těžiště - cca 53 mm od náběžky
Vrtule - APC 9/6

Verze 50 se liší jen širším ( 50 mm ) trupem , baterka je ukrytá v trupu s odnímatelným

krytem .

Letový projev je stejný jako u předešlého Hellcata .

https://www.youtube.com/watch?v=cNE8nbppgYg

https://www.youtube.com/watch?v=kLe4zLnRjDU

https://www.youtube.com/watch?v=3qdDMwRC5n0  - Acro s kamerkou pod trupem...

https://www.youtube.com/watch?v=1os7mzMgChY  - Acro sestřih z blbnutí ...

Magnum Acro

Motor - Emax GT 2210 / 11
Regulátor - Ray 20 A
Serva - 4 x 9 g

Rozpětí - 820 mm
Hmotnost - 452 g s tříčlánkem 1000 ( vleze mi tam i 3 čl. 800 a 1300 )
Délka 730 mm po špičku vrtulového kuželu

Těžiště jsem nechal jako u Reloaded , tedy 75 mm od náběžky , na čumáku je nalepeno 5 g závažíčko na autokola .

Acro lítá jako jeho bráška Reloaded , tedy stejně pomalu . Jeho výhoda je , že umí i nějakou tu

základní akrobacii ...

 


 

 Magnum Acro Sport

Motor - Emax GT 2210 / 11
Regulátor - Ray 20 A
Serva - 4 x 9 g

Těžiště - 72 mm od náběžky

Rozpětí - 800 mm
Hmotnost - 410 g s tříčlánkem 1000 ( vleze mi tam i 3 čl. 800 a 1300 )
Délka 720 mm po špičku vrtulového kuželu

Acro Sport je zalítnuto za nepříliš pěkného počasí . Bylo zamračeno a foukal

nárazový vítr 12 m/s . Ale do takového počasí jsem jej chtěl ... Lítá i ve větru , přistává na

břicho na neudržovanou plochu , je obratný a živější . Jsem spokojen ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=GMomC9qEsvI - video ze záletu ...